Är det verkligen så smidigt?

Här diskuterar vi nästan vad som helst. Det mesta mellan himmel och jord som inte handlar om börsen, aktier eller fonder.
Observera: Forumreglerna gäller naturligtvis även här!
siaenko
Brons

Är det verkligen så smidigt?

Inlägg av siaenko »

Jag har funderat på att installera en laddbox, men jag vet inte riktigt om det är värt kostnaden. Jag hörde att det kan ta upp till 6-8 timmar att ladda en bil fullt hemma med en standardladdbox, men det känns som mycket tid. Är det verkligen så smidigt? Och om jag inte har en solpanel, kommer elräkningen att bli mycket dyrare? Jag vill inte lägga ut för mycket pengar på installationen om det inte lönar sig i längden.
ma_dina
Brons

Re: Är det verkligen så smidigt?

Inlägg av ma_dina »

Jag förstår dina funderingar, och jag var också tveksam till att börja med. Men när vi installerade laddboxen såg vi snabbt fördelarna. För oss har det verkligen varit tidsbesparande att kunna ladda på nätterna, särskilt när elpriserna är som lägst. En annan sak är att med en laddbox hemma slipper du oroa dig för att hitta en laddstation när du är ute och kör. För mer detaljer om installation och hur det fungerar, kan du Besök laddboxhemma.n.nu.
jimmylon
Brons

Re: Är det verkligen så smidigt?

Inlägg av jimmylon »

När vi installerade vår laddbox var vi inte helt säkra på om det skulle vara en bra investering, men det har verkligen betalat sig. Det känns bra att veta att vi kan ladda bilen hemma på ett säkert sätt, utan att behöva oroa oss för att använda vanliga eluttag. Det ger oss också möjlighet att ladda bilen när elpriserna är låga, vilket gör det mer kostnadseffektivt. Jag rekommenderar verkligen att överväga det om du har elbil.
Skriv svar

Återgå till "Allmänna diskussioner"